Instalacja do samochodów z sekwencyjnym wtryskiem
LPG wstanie ciekłym wypływa ze zbiornika poprzez wielozawór i skierowane zostaje przewodem do elektrozaworu LPG. Następnie LPG przewodem dostaje się do reduktora, który zamienia gaz na lotny i redukuje ciśnienie, dalej poprzez filtr fazy lotnej i urządzenia dozujące (listwa wtryskowa, dysze) do kolektora ssącego silnika.
Wielopunktowy system wtrysku sekwencyjnego jest najnowszą generacją, dostępnych na rynku, systemów przejścia z zasilania na benzynę na zasilanie LPG w fazie lotnej. Komputer systemu ECU określając aktualny czas wtrysku gazu opiera się na przejętych, podczas działania na gaz, czasach wtrysku benzyny. Oznacza to, że kontrola nad silnikiem leży w gestii komputera wtrysku paliwa, podczas gdy komputer gazu zajmuje się transferem poleceń wygenerowanych dla wtryskiwaczy paliwowych na odpowiednie polecenia dla wtryskiwaczy gazu.
System może korzystać z różnego typu wtryskiwaczy w zależności od późniejszego zastosowania oraz cech silnika, w którym system ten jest instalowany.
Instalacja z sekwencyjnym wtryskiem w minimalnym stopniu narusza oryginalny system zasilania na benzynę i jest w stanie w pełni zintegrować się z nim.
Elementy systemu
Reduktor/parownik - włączony jest w obieg układu chłodzenia silnika. Zaopatruje system w gaz o odpowiednim ciśnieniu, które stale kontroluje. Prosta konstrukcja zapewnia długą i bezawaryjną obsługę. Model reduktora dobierany jest do danego modelu silnika.
Komputer - posiada mapę sterowania wtryskiwaczami gazu, która zawiera także wartości liczby obrotów silnika i czasy wtrysku benzyny. Czujnik ciśnienia i temperatury gazu są częścią składową systemu i wysyłają sygnały skierowane do komputera, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania pojazdu. Czujnik temperatury wody dostarcza sygnał wykorzystywany do wskazania momentu przejścia na zasilanie gazem po uruchomieniu pojazdu. Przejście w tryb pracy na gazie uzależnione jest również od czasu jaki minął od uruchomienia pojazdu i od ilości obrotów silnika.
Listwa wtryskiwaczy - Gaz LPG pochodzący z filtra zasila wtryskiwacze i dozowany w odpowiedni sposób wydobywa się z nich docierając do kolektora ssącego i silnika. Wtryskiwacze są sterowane z komputera ECU gazu. Na listwie mogą być zainstalowane 2, 3 lub 4 wtryskiwacze.
Przełącznik – wskaźnik - Moduł sterowania elektronicznego posiada następujące funkcje:- dwie pozycje wyboru zasilania gaz/benzyna i wskazania rodzaju paliwa aktualnie używanego przy użyciu dwóch diód świetnych. Przełącznik jest ponadto wyposażony w sygnał akustyczny, który aktywuje się w następujących warunkach: powrót do zasilania benzyną z powodu niskiego ciśnienia, powrót do zasilania benzyną w celu dokonania diagnostyki.